Форма NН-3.03.МС
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ МИРГОРОДСЬКИЙ ХУДОЖНЬО-ПРОМИСЛОВИЙ КОЛЕДЖ ІМЕНІ М. В. ГОГОЛЯ ПОЛТАВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО ТЕХНІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
|
ПРОГРАМА
навчальної дисципліни
Інформаційні системи та мережі
підготовки молодшого спеціаліста
зі спеціальності 5.02010501 «Діловодство»
напряму 6. 020105 «Документознавство та інформаційна діяльність
галузі знань 0201 «Культура»
РОЗРОБНИКИ ПРОГРАМИ
Овсяннікова С.М.викладач, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист
Обговорено на засіданні циклової комісії математичних, природничо-наукових дисциплін
"___" ____________ 20__ року, протокол № _____
Схвалено методичною радою
Протокол від ___________№____________
Голова методичної ради _____________________ О.О. Тараненко
«____»___________ 201 р.
Вступ
Програма навчальної дисципліни «Інформаційні системи та мережі» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки молодшого спеціаліста спеціальності 5.02010501 «Діловодство», напряму 6.020105 «Документознавство та інформаційна діяльність
Предметом вивчення навчальної дисципліни є засвоєння основ функціонування комп'ютерних мереж та використання їх для пошуку, обробки та аналізу даних
Міждисциплінарні зв'язки: Знання і навики, що отримуються студентами в результаті вивчення дисципліни, необхідні для підготовки до навчальної та технологічної практики.
1. Мета та завдання навчальної дисципліни
1.1. Метою вивчення навчальної дисципліни «Інформаційні системи та мережі» є— підготувати студентів до ефективного використання сучасної комп’ютерної техніки, комп’ютерних мереж і необхідного програмного забезпечення та дати студентам необхідні теоретичні знання і практичні навички з основ функціонування комп'ютерних мереж та використання їх для пошуку, обробки та аналізу даних в процесі розв’язування фахових завдань..
1.2. Основними завданнями вивчення дисципліни «Інформаційні системи та мережі» є:
- вивчення основних понять використання комп'ютерних мереж;
- ознайомлення з новітніми інформаційними технологіями, сучасними мережами та Internet;
- набуття практичних навичок по використанню корпоративних комп'ютерних мереж на основі використання сучасних мережевих операційних систем;
- використання в секретарській діяльності інформаційних ресурсів всесвітньої мережі Internet.
1.3. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати:
: структуру інформаційних ресурсів; методику пошуку інформації; правила й технологію роботи в локальних мережах, ієрархічну структуру Internet, технологію обробки Web-даних;
- призначення та загальну характеристику систем комп'ютерних мереж,
- моделі OSI для систем комп'ютерних мереж, характеристики та функції різних рівнів моделей OSI;
- основи передачі даних у мережах, комутація каналів, пакетів та повідомлень, комутовані та виділені лінії, їх порівняльну характеристику;
- характеристики фізичних каналів зв'язку та передачі даних в сучасних мережах;
- можливості локальних і глобальних комп'ютерних мереж;
- характеристику, можливості, переваги та недоліки основних мережевих топологій;
- компоненти, які необхідні для побудови найпростіших комп'ютерних мереж;
- історію розвитку та основні можливості всесвітньої комп'ютерної мережі Internet;
- характеристику та можливості системи електронної пошти, програми для роботи з електронною поштою;
- основи програмне забезпечення для роботи з FTP-серверами
- основні правила пошуку та побудови запитів, англомовні, українські та російські пошукові сервери;
вміти: вести пошук в інформаційно- пошукових системах і мережах, користуватися електронною поштою;
- представляти у спільне використання ресурси комп'ютерів та периферійних пристроїв у одноранговій мережі;
- користуватись програмами-браузерами Microsoft Internet Explorer або іншими;
- користуватись пошуковими системами в Internet (українські, російські, англомовні), знаходити інформацію за ключовими словами та за категоріями;
- користуватись електронною поштою;
- використовувати інформаційні ресурси всесвітньої мережі Internet в секретарській діяльності;
оволодіти навичками:
- раціональної організації пошуку та розміщення інформації на розподілених ресурсах;
- використання ресурсів Internet для організації секретарскої діяльності;;
Сформовані компетенції
Компетенції соціально-особистісні:
Здатність учитися
Загально-наукові компетенції:
Базові знання в галузі інформатики й сучасних інформаційних технологій; навички роботи з апаратним та програмним забезпеченням обчислювальної техніки, здатність використовувати технологічні алгоритми дій в галузі професійної діяльності
Базові знання в галузі менеджменту, маркетингу та інформаційного забезпечення управління виробничим процесом і уміння їх використовувати в професійній і соціальній діяльності
Інструментальні компетенції
Володіння навичками пошуку, обробки й опрацювання інформації
Професійні компетенції:
Загально-професійні
Здатність до ділових комунікацій у професійній сфері, навички роботи у команді
Спеціалізовано-професійні
Здатність володіти навичками роботи в глобальних і локальних комп’ютерних мережах з використанням Інтернет-ресурсів в галузі професійної діяльності
Здатність використовувати теоретичні знання і практичні навички, набуті у процесі всіх видів практик для вирішення виробничих завдань в галузі професійної діяльності
На вивчення навчальної дисципліни відводиться 108 години/ 3 кредита нац./ECTS.
2. Інформаційний обсяг навчальної дисципліни
Інформаційні системи. Класифікація інформаційних систем. Сітьові мережі. Локальні обчислювані мереж
Тема 1. ВВЕДЕННЯ В ІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ
Основні поняття і визначення. Розвиток інформаційних систем. Роль інформаційних систем
Класифікація інформаційних систем
Інформаційне забезпечення інформаційних систем
Тема 2. ЗАГАЛЬНІ ПРИНЦИПИ ПОБУДОВИ КОМП’ЮТЕРНИХ МЕРЕЖ
Історія виникнення та розвитку комп’ютерних мереж Основні поняття комп’ютерних мереж
Призначення комп’ютерної мережі
Роль комп’ютерних мереж в становленні інформаційного суспільства
Тенденції розвитку комп’ютерних мереж
Апаратне та програмне забезпечення комп’ютерних мереж
Мережеві карти, повторювачі, концентратори, комутатори, модеми та маршрутизатори, мережеві операційні системи та додатки
Стандартизація комп’ютерних мереж.Організація комп’ютерних мереж та еталонна модель OSI Рівні моделі osi та їх призначення
Тема 3 ОСНОВИ ПЕРЕДАВАННЯ ДАНИХ У КОМП’ЮТЕРНИХ МЕРЕЖАХ
Поняття лінії зв’язку. Типи і характеристики ліній зв’язку
Основні характеристики та параметри середовища передавання даних
Методи доступу до середовища передавання даних у комп’ютерних мережах. Метод опитування. Метод передавання маркера. Конкурентний метод доступу методи маршрутизації.
Методи комутації каналів. Загальні властивості мереж комутацією каналів
Принципи комутації пакетів Комутація повідомлень
Спільне використання ресурсів комп'ютерів.
Фізична передача даних лініями зв'язку.
Маршрутизація.
Тема 4 ЛОКАЛЬНІ КОМП’ЮТЕРНІ МЕРЕЖІ
Топологія комп’ютерної мережі основні характеристики комп’ютерних мереж
Базові технології локальних мереж. Підключення пк до локальної мережі. Налаштування мережевих компонентів локальних обчислювальних мереж
Загальна характеристика протоколів локальних мереж
Методи доступу в локальних мережах. Адміністрування мережі захист інформації в комп’ютерних мережах
Однорангові мережі
Мережі з виділеним сервером
Організація однорангової мережі на базі windows 7
Іnternet і його можливості Електронна пошта і outlookexрress.
Тема 5 ГЛОБАЛЬНІ КОМП’ЮТЕРНІ МЕРЕЖІ. МЕРЕЖА INTERNET
Принципи побудови глобальних комп’ютерних мереж
Глобальна комп’ютерна мережа internet: історія розвитку
Система адресації в internet. Протокол tcp/ip. Числові та символічні адреси dns
Інформаційні сервіси internet
Робота з www сервісом. Пошук інформації
Програми для роботи з гіпертекстовими документами
Програма internet explorer. Мова html
Програми для роботи з електронною поштою
Комунікаційні сервіси. Програми онлайн-спілкування. Icq. Ftp-сервіс
Робота з електронною поштою за протоколом IMAP.
Сервіси голосового спілкування в Інтернет.
ПРАКТИЧНІ РОБОТИ
Практична робота№ 1. Основи проектування локальних комп'ютерних мереж
Практична робота№ 2. Аналіз стану комп’ютерної мережі
Практична робота№ 3. З’єднання ПК по локальній мережі за допомогою cross-over кабелю.
Практична робота№ 4. Організація однорангової мережі на базі Windows 7
Практична робота№ 5. Організація роботи електронної пошти
Практична робота№ 8. Пошук інформації в Internet
Практична робота№ 9. Розміщення Web-сайта в мережі Internet
Практична робота№ 10. FTP-сервіс INTERNET
Практична робота№ 11. Система миттєвих повідомлень ICQ Звуковий та відео зв’язок. Skype
Практична робота№ 12. Робота з Google-сервісами Gmail, Google Talk і Google Documents
Практична робота№ 13. Робота з сервісом Google Documents. Сумісна робота з прайс-листом фірми (електронною таблицею)
Практична робота№ 14-18. Створення і розкручування комерційного сайту за власною бізнес-ідеєю. Робота з сервісами Google Sites, Google Blogger
Практична робота№ 19. Контрольна робота
3. Рекомендована література
Основна література:
1. Першi ЕОМ. Розвиток електронної обчислювальної техніки [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://lib.profi.net.ua/websites/www.cdu.edu.ua/
students.cdu.edu.ua/besedkov/data03.html. – Назва з титул. екрана.
2. Комп’ютерні мережі : навч. посіб. для студ. / К. О. Кобильнік. – Київ : НТУУ «КПІ», 2008. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://moodle.udec.ntu–kpi.kiev.ua/moodle/mod/resource/view.php?id=5866. – Назва з титул. екрана.
3. Денісова О. О. Інформаційні системи і технології в юридичній діяльності : навч. посіб. / Денісова О. О. – К. : КНЕУ, 2003. – 315 с.
4. Тема 1. Загальні принципи побудови обчислювальних мереж мережі [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://prvo.dynalias.net/
book/Arcnet/glava1/001.htm. – Назва з титул. екрана.
5. Методичні матеріали з інформатики [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.ua5.org/lan/123–storja–kompjuternogo–zvjazku.html. – Назва з титул. екрана.
6. Козак І. А. Телекомунікації в бізнесі : [навч. посіб.] / Козак І. А. – К. : КНЕУ, 2004. – 367 с.
7. Білоус В. С. Зв’язки з громадськістю (паблік рилейшнз) в економічній діяльності : навч. посіб. / Білоус В. С. – К. : КНЕУ, 2005. – 275 с.
8. Теорія і практика обліку платників податків в органах ДПС України : навчальний посібник / [Р. Е. Островерха, Н. П. Сердюк, Н.М. Ясинецька та ін.]. – Ірпінь : Академія ДПС України, 2002. – 292 с.
9. Про телекомунікації : Закон України, 18 лист. 2003 р. / Голос України. – 2006. – 20 груд. – С. 241 / Відомості Верхов. Ради України. – 2007. – № 14. – С. 167.
10. Конвергенція комп’ютерних і телекомунікаційних мереж [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.voyageurs.com.ua/konvergenciya–kompyuternyx–i–telekomunikacijnyx–merezh.php. – Назва з титул. екрана.
11. Коротка історія розвитку Інтернету [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://b-ko.com/book_16_glava_7_Коротка_історія_.html. – Назва з титул. екрана.
12. Концепція розвитку телекомунікацій в Україні до 2010 року [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.broadband.org.ua/
content/view/411/449/. – Назва з титул. екрана.
13. Загальні положення теорії комп’ютерних мереж [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://flame.nm.ru/d2.htm. – Назва з титул. екрана.
14. Царенко О. М. Економіка розвитку : підручник / Царенко О. М., Бей Н. О., Д’яконова І. І.; ред. І. В. Сало. – Суми : Університетська кн., 2004. – 590 с.
15 Комп’ютерні мережі [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://moodle.udec.ntu–kpi.kiev.ua/moodle/mod/resource/view.php?id=5873. – Назва з титул. екрана.
16. Олифер В. Г. Компьютерные сети. Принципы, технологии, протоколы : учебник для ВУЗов / В. Г. Олифер, Н. А. Олифер – C-Пб. : Питер, 2010. – 944 с.
17. Новиков Ю. В. Основы локальных сетей / Ю. В. Новиков, С. В. Кондратенко. – М. : ЭКОМ, 2005. – 360 с.
18. Интернет-университет информационных технологий. Источники стандартов [Електронний ресурс]. – Режим доступу :http://www.intuit.ru/department/network/networkbasics/12/2.html. – Назва з титул. екрана.
19. Таненбаум Э. Компьютерные сети / Э. Таненбаум – C-Пб. : Питер, 2003. – 992 с.
20. Кулаков Ю. А. Компьютерные сети : учебное пособие / Ю. А. Кулаков, Г. М. Луцкий. – К. : Юниор, 1998. – 384 с.
4. Форма підсумкового контролю успішності навчання залік
5. Засоби діагностики успішності навчання -тестування