Неділя, 15.06.2025, 23:40
Вітаю Вас Гість | RSS

Інформаційні системи і мережі

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Обробка поштових повідомлень в OutLook 2010

Практичне заняття

Заняття № 5. Обробка поштових повідомлень в OutLook 2010

Мета роботи: придбання практичних навичок роботи в глобальній комп'ютерній мережі Інтернет, а саме ознайомлення з можливостями Internet-браузерів та засвоєння основних прийомів роботи з популярними сервісами Internet: WWW, електронна пошта.

Завдання:

  1. Ознайомитися з методичними рекомендаціями до роботи, приведеними в методичних вказівках з даного курсу.
  2. Ознайомитися та описати в звіті основні можливості Internet-браузерів Microsoft Internet Explorer, Opera, Chrome, FireFox тощо.
  3. Ознайомитися та описати в звіті ресурси головної сторінки пошукових систем – http://www.rambler.ru/, http://www.aport.ru/, http://www.yandex.ru/, http://www.yahoo.com/, https://www.google.com.ua та ін.
  4. Створити власну електронну скриньку на одно з обраних поштових серверів.
  5. Ознайомитися з основними папками поштової скриньки та освоїти механізм передачі та прийому поштових повідомлень (а також з вкладеними файлами) засобами Internet.
  6. Налаштувати особисту пошту за допомогою Microsoft Outlook 2010.
  7. Підготуватися до захисту результатів роботи.

Теоретичні відомості

Поштова скринька необхідний атрибут сучасного користувача Інтернету. На більшості сервісів Інтернет, для повноцінного доступу до них, передбачається реєстрація користувачів і, як правило при реєстрації потрібно вказувати діючий е-mail. Для створення поштової скриньки необхідно скористатись одним із безкоштовних поштових сервісів:

•        http://www.ukr.net/

•        http://meta.ua 

•        http://mail.ru 

•        http://www.rambler.ru 

•        https://www.google.com.ua

 

Відкривши в браузері одну із вказаних адрес, знайдіть область, яка відповідає за електронну пошту (зазвичай це поля: ЛОГІН, ПАРОЛЬ та кнопка ВХІД). В даній області має бути посилання виду: Реєстрація, Зареєструватися, Створити ящик, Получить адрес.

Перейшовши за даним посиланням Ви потрапите на сторінку реєстрації користувача (створення аккаунту). Кожна система має свою унікальну реєстраційну форму. Спробуємо описати найбільш загальні поля кожної з них. Зверніть увагу, що більшість полів є обов'язковими для заповнення, як правило їх відмічають червоною *.

ЛОГІН - пишеться лише англійськими літерами, без пробілів, з використанням символів: . , _ # ^. Повинен бути унікальним. Такі прості логіни, як Andry, Natali вже давно зайняті іншими користувачами. Ми радимо Вам скласти логін як комбінацію власного прізвища та імені, наприклад AndronatiyPI.

ПАРОЛЬ та ПІДТВЕРДЖЕННЯ ПАРОЛЮ - пароль повинен містити не менше 6 англійських символів, бажано вживання верхнього та нижнього регістрів, а також цифру чи декілька. Не вживайте у якості паролю логін, своє прізвище, дату народження, вживані слова. Найкращим для запам’ятовування є набір українського слова, з великою літерою і цифрою в кінці або на початку при ввімкненій англійській розкладці клавіатури. Наприклад, Кіровоград2008 при англійській розкладці дасть такий пароль Rshjdjuhfl2008.

КОНТРОЛЬНЕ ЗАПИТАННЯ та ВІДПОВІДЬ на нього. Запитання (яке ви обираєте чи вводите самостійно) та правильна відповідь на нього потрібні на той випадок, якщо Ви забудете пароль.

АНКЕТНІ ДАНІ (інформація особистого характеру). До них входять ПІП, дата народження, місце проживання, освіта, професія, інтереси та інші поля.

КОД ПІДТВЕРДЖЕННЯ - набір букв чи цифр спотворених таким чином, щоб їх не міг розпізнати комп'ютер. Вам потрібно розпізнати вказані символи та ввести їх у відповідне поле. Цей засіб використовується для запобігання автоматичної реєстрації і боротьби із спамом.

Після введення всіх полів внизу форми шукаємо кнопку Реєстрація, Створити ящик чи подібну. Якщо реєстраційні дані пройдуть перевірку Вам відкриється сторінка-поздоровлення з успішною реєстрацією. Якщо ж були допущені помилки, то Вам запропонують їх виправити. Зверніть особливу увагу на те, що після кожного виправлення пароль та код підтвердження потрібно вводити знову.

Щоб скористатися поштовою скринькою потрібно в браузері відкрити Ваш поштовий сервіс, знайди область, яка відповідає за електронну пошту, ввести логін та пароль користувача під якими Ви реєструвалися та натиснути Enter або кнопку ВХІД.

Робота електронної пошти базується на принципі, що будь-який текст, набраний на клавіатурі, можна передати на сусідній комп'ютер чи на комп'ютер, розміщений на іншому континенті, якщо комп'ютери ці з'єднані між собою. Для цього треба скористатися будь-якою програмою, що підтримує електронний зв'язок: Pegasus Mail, MS Mail, MS Internet Explorer, The Bat, MS Outlook Express, MS Outlook та ін.

Вхід у поштові програми в системах колективного доступу захищений паролем, який треба зберігати в таємниці, оскільки послуги тут зазвичай платні, а також для захисту інформації.

Поштові системи фірми Microsoft мають подібні головні меню, що значно полегшує роботу з ними. Принципи роботи такі. Запустивши програму і відкривши новий файл, можна в головному вікні написати лист, відповідні поля заповнити адресою адресата, адресами, кому висилати копії, а також темою листа. Щоб надіслати лист, треба натиснути на кнопку Send (Відправити). На панелях інструментів є кнопки для редагування тексту і роботи з файлами, а також кнопки для задання таких параметрів:

  • приєднання до листа ще одного файлу (Attachment);
  • підтвердження про отримання листа адресатом;
  • підтвердження факту прочитання листа адресатом;
  • перевірки граматики;
  • підвищення чи пониження категорії важливості листа;
  • вибору адреси з бази адрес;
  • отримання довідки про програму тощо.

Увійшовши в поштову систему, потрібно оглянути рядок статусу, де зазначено, чи вам надійшов лист. Щоб прочитати лист, треба натиснути на кнопку Open (Відкрити) і вибрати потрібний файл зі списку.

Листи для відсилання можна готувати заздалегідь на будь-якому комп'ютері і відправляти їх безпосередньо з дискети. Отримані листи можна зберігати в особистому каталозі, на дискеті або вилучати. Текст листа пишуть англійською мовою, українською, якщо є певність у тому, що адресат зможе його прочитати (тобто має потрібний декодер) або транслітерацією, якщо такої певності немає (наприклад, якщо лист відсилають за кордон). Лист повинен бути коротким, а додаткову інформацію (текст, графіку, музику) додають до листа як окремий файл (attachment).

Поштова адреса має, наприклад, такий вигляд: natalka@mail,ru де mail.ru - це адреса сервера, яким користується Наталка. Останні два символи у назві описують країну: ua - Ukraine, uk - United Kingdom, ca - Canada тощо

Чим більше електронних поштових адрес, тим важче ними оперувати, використовуючи браузер (IE, Opera, Mozilla FireFox, Google Chrome, інші).

Необхідність постійно переходити в поштовий аккунт через протокол HTTP у вікні браузера з часом  сильно набридає. Крім того набридлива реклама і сторонні посилання можуть відволікати від основної роботи. Не на останньому місці стоїть і трафік та час, затрачені на завантаження пустої, на даний час непотрібної інформації.

Послідовність виконання роботи:

  1. Запустити за допомогою ярлика обраний браузер для створення пошти.
  2. Скористуватися послугами безкоштовної електронної пошти.

Для цього у вікні браузера у рядку “Адреса” необхідно ввести адресу одного з безкоштовних поштових серверів:

  • www.mail.ru,
  • www.rambler.ru,
  • www.ukr.net або ін.
  1. Для того щоб створити свою власну поштову скриньку для листування, необхідно зареєструватися (відповісти на запитання реєстраційної анкети).

Як результат – отримати логін (нік) та пароль, які дозволяє користуватися поштовою скринькою для листування.

  1. Ввести логін та пароль і відкрити власну поштову скриньку, яка створена.
  2. Створити нове повідомлення. Для цього потрібно:
  • Вибрати команду “Створити повідомлення”.
  • Ввести в рядку “Кому” електронну адресу, кому призначене повідомлення (англійською мовою).
  • За потреби задати, кому призначені копії повідомлення – “Копія” та “Прихована” (англійською мовою).
  • Перейти в рядок “Тема” і ввести тему повідомлення (будь-якою мовою).
  • Ввести текст самого повідомлення. Відформатувати текст повідомлення.

*Можна створювати не тільки текстові повідомлення, а включати в повідомлення вкладені файли та об'єкти (технологія ОLE).

Вставка файлів

  • Вибрати кнопкою “Огляд” файл чи об'єкт, який необхідно включити в повідомлення.
  • Вибрати команду “Вкласти”.
  1. Відправити повідомлення командою “Послати повідомлення”.
  2. Для отримання повідомлень, які надійшли до поштової скриньки, необхідно розкрити папку “Вхідні”. Якщо назва повідомлення виділена напівжирним шрифтом, отже, воно є новим і ще не прочитане.

Про одержане повідомлення можна довідатися таку інформацію:

  • від кого воно (поштова адреса відправника),
  • тема,
  • час отримання,
  • розмір повідомлення.
  1. Щоб прочитати повідомлення, необхідно двічі клацнути на ньому в папці “Вхідні”. Відкриється стандартне вікно повідомлення, в заголовку якого відображається тема повідомлення.
  2. Після перегляду повідомлення можна:
  • відредагувати його для зворотного відправлення,
  • відповісти на нього адресанту, вибравши команду “Відповісти”,
  • переслати за іншою адресою, вибравши команду “Переслати”,
  • занести в адресну книгу – „В адресну книгу”.
  1. Відкрити книгу електронних адрес командою “Адресна книга” та занести до неї електронні адреси Ваших знайомих. Для цього необхідно:
  • вибрати команду „Додати новий запис”;
  • занести ім‘я, електронну адресу та коментар (категорію абонента);
  • нажати клавішу „Записати в адресну книгу”.
  1. Створити нове повідомлення, використовуючи адресну книгу. Для цього:
  • вибрати команду “Створити повідомлення”;
  • у вікні, що відкрилося, ввести адресу абонента (при необхідності ввести адресу для посилання копії) шляхом вибору її з адресної книги командою “Вибрати отримувачів з адресної книги”;
  • ввести тему та текст повідомлення;
  • відправити повідомлення командою “Відправити”.
  1. Налаштування облікового запису у поштовій програмі. Підключення власного поштового запису до OutLook 2010, використовуючи матеріали (рис. 5.1).  рис.5.1
  2. Обов’язково вибираємо налаштування у ручному режимі, оскільки автоматичне створення з вказівкою адреси електронної пошти та паролю недостатнє для безпомилкової роботи програми. Потрібно налаштувати протоколи електронної пошти: їх два. Для отримання електронної пошти - рор3, для відправки електронної пошти - smtp. Завичай вони прописуються так рор3.ukr.net, рор3.narod.ru, pop.gmail.com та за замовчуванням мають даресу порту 110 (тільки gmail.com має адресу порту 995 та використовує захисний SSL - режим) (рис. 5.2.).

 рис.5.2

Налаштування облікового запису електронної пошти в програмі Microsoft Outlook у ручному режимі

1. Ім’я, яке буде виводитися, як підпис у електронних повідомленнях.

2. Логін. У більшості випадків, практично для всіх email-сервісів, він збігається з адресою електронної пошти.

3. Вказати пароль облікового запису

В опціях вибираємо “Електронна пошта Інтернету” та натискаємо далі (рис. 5.3).

У кожного почтового сервісу є свої особливості, тому у розділі налаштування потрібно знайти пропис вище вказаних протоколів для отримання та передачі електронних повідомлень, та прописати все відповідно до вказівок серверу.

 рис.5.3

Використання pop3 та smtp протоколів для прийому/відправки поштових повідомлень в поштовому аккаунті сервісу від http://www.ukr.net (рис. 5.4)

   рис.5.4

Далі прописуємо налаштування облікового запису в Mcrosoft Outlook 2010 (рис. 5.5).

Рис. 5.5. Налаштування облікового запису в Mcrosoft Outlook

Після того, як прописані всі параметри, здійснюємо перевірку облікового запису. Якщо обліковий запис при перевірці пошту приймає, але не відправляє її. Потрібно задати підтвердження smtp-протоколу. Натискаємо “Інші налаштування” та вибираємо вкладку “сервер вихідної пошти” (рис. 5.6)

Рис. 5.6.Налаштування електронної пошти

Після перевіряємо налаштування (рис. 5.7.).

Рис. 5.7. Перевірка налаштування обліковий запис

 

Питання для захисту роботи № 5:

  1. Що собою являє такий вид зв'язку, як електронна пошта? У чому її переваги над іншими видами зв'язку?
  2. Що включається в поняття “адреса електронної пошти”?
  3. Яке програмне забезпечення для отримання і відправлення електронної пошти Ви можете назвати?
  4. Як створити нове повідомлення для відправлення його електронною поштою?
  5. Що Ви знаєте про безкоштовну електронну пошту?
  6. Як створити свою власну поштову скриньку?
  7. Як відправити повідомлення за зазначеною адресою?
  8. Як отримати повідомлення, яке надійшло?
  9. Як відповісти на отримане повідомлення?
  10. Яке призначення адресної книги? Як занести поштові адреси в адресну книгу? 
  11. Як створити нове повідомлення, використовуючи адресну книгу?
  12. Що таке логін? Яке його призначення?
  13. Які системи Інтернет Ви можете назвати? Яке  їх призначення?
  14. Що означає термін “Всесвітнє павутиння”?
  15. Що означає термін Web-сайт?
  16. Що таке гіперпосилання?
  17. Яке призначення програм-браузерів?
  18. Які програми-браузери Ви можете назвати?
Вхід на сайт

Copyright MyCorp © 2025
Створити безкоштовний сайт на uCoz