Неділя, 15.06.2025, 23:45
Вітаю Вас Гість | RSS

Інформаційні системи і мережі

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0

Організація роботи електронної пошти

Практична робота

 Організація роботи електронної пошти

Мета роботи: навчитися користуватися онлайн сервісами електронної пошти.

              Теоретичні відомості

Електронна пошта (E-mail) – один із найпоширеніших інформа­ційних сервісів Internet, засіб комунікацій, що забезпечує передавання та прийом електронних повідомлень.

Як зазначено на сайті windows.microsoft.com, електронну пошту можна використовувати для:

надсилання й отримання повідомлень. Повідомлення електрон­ною поштою можна надсилати будь-кому, хто має адресу електронної пошти. Повідомлення надходить до вхідної папки електронної пошти одержувача за кілька секунд або хвилин, незалежно від того, де живе ця особа: у сусідній квартирі чи на іншому краю світу. Можна отримувати повідомлення від будь-кого, хто знає вашу електронну адресу, а далі читати їх і відповідати;

надсилання й отримання файлів. Окрім звичайних текстових повідомлень електронною поштою можна надсилати майже всі типи файлів: документи, зображення та музику. Файл, відправлений у повідом­ленні електронної пошти, називають вкладенням;

надсилання повідомлень кільком особам. Повідомлення електрон­ної пошти можна надсилати кільком адресатам одночасно. Одержувачі можуть відповідати цілій групі, що дозволяє проводити групові обго­во­рення.

пересилання повідомлень. Отримавши повідомлення електронною поштою, його можна переслати іншій особі не перенабираючи.

Щоб користуватися електронною поштою, як зазначено на сайті windows.microsoft.com, потрібні три складові:

підключення до Internetу. Щоб підключити комп’ютер до Internetу, необхідно спочатку передплатити послуги Internet-провайдера. Internet-провайдер надає доступ до Internetу, зазвичай, за помісячну оплату. Потрібний також модем;

програма електронної пошти або служба web-пошти. Програми електронної пошти можна завантажити або придбати в корпорації Майкрософт чи в іншого постачальника. Програми електронної пошти часто надають більше можливостей і працюють швидше, ніж служби web-пошти. Перед налаштуванням програми електронної пошти від Internet-провайдера необхідно отримати деякі відомості: зазвичай, адресу вашої електронної пошти, пароль, імена серверів вхідної та вихідної електронної пошти та деякі інші деталі.

Якщо не бажаєте завантажити або придбати програму електронної пошти, можна зареєструватися в безкоштовних службах web-пошти: Gmail, Windows Live Hotmail, Yahoo! Mail тощо. Ці служби дають змогу пере­віряти електронну пошту за допомогою браузера з будь-якого комп’ютера, підключеного до Internetу, навіть якщо він належить іншій особі або роз­ташований у громадській установі (наприклад, у бібліотеці);

адреса електронної пошти. Адресу електронної пошти можна отримати від Internet-провайдера або під час реєстрації на службі web-пошти. Адреса електронної пошти складається з імені користувача (будь-якого псевдоніма, не обов’язково справжнього імені), символа «@» та імені Internet-провайдера або служби web-пошти (наприклад, abc@example.com).

Незалежно від того, чи буде користувач використовувати програми електронної пошти або web-пошту створення електронного повідомлення в обох випадках має багато спільного.

При створенні електронного листа необхідно вказати адресу одер­жувача або одержувачів. Також бажано вказати тему листа. Потім на­пи­сати сам лист, при необхідності додати до нього файли і натиснути кнопку Надіслати.

Більшість поштових програм надають можливість зміни стилю, шрифту, розміру або кольору текста, змогу зміни форматування.

Отримані повідомлення розміщуються у папці Вхідні. Надіслані повідомлення розміщуються у папці Надіслані. Також для спрощення роботи з поштою може бути організовано ще кілька папок.

Існують поради для електронного листування:

не використовуйте зайвих символів;

- пишіть грамотно. Іноді можна використовувати перевірку орфо­графії;

- не використовуйте образливих слів;

перш ніж надіслати лист ще раз уважно його прогляньте;

зазначайте тему повідомлення. Це допомагає при визначенні пріо­ри­тетності повідомлення;

намагайтеся писати коротко;

уважно ставтеся до конфіденційної інформації;

- для передавання емоцій можна використовувати смайлики – це послідовності символів, що передають вираз обличчя.

Іноді до вашої поштової скриньки може потрапляти небажана пошта або спам. На спам не потрібно відповідати або навіть читати його. Бо­роть­ба зі спамом – основна задача багатьох поштових програм та web-пошти.

Серед поштових клієнтів немає лідера. Найбільш поширені поштові клієнти: Microsoft Outlook, The Bat!, Mozilla Thunderbird та Opera Mail. Для роботи з поштою достатньо звичайного браузера. Досить зайти на поштову сторінку, щоб відправляти й одержувати листи. Для цього можна скористатися безкоштовними серверами електронної пошти, яких дуже багато: Gmail.com, meta.ua, ukr.netukrpost.net, ua.fm, mail.online.uai.ua, mail.ru, pochta.ru, mail.rambler.ru, hotmail.com і т. п.

Компанія Google впроваджує передові технології у своїх продуктах, що також належать до безкоштовної пошти Gmail.

Підхід компанії Google до використання електронної пошти Gmail описаний на їх сайті, де також наводиться ряд її переваг:

- менше спаму;

- багато вільного місця;

- пошук;

- мітки, фільтри та зірочки;

- вигляд бесіди;

- повідомлення групуються у вигляді релевантних відповідей, тому їх завжди можна переглядати в контексті.

- папка "Пріоритетні" бета-версія;

- автоматично відокремлює важливі повідомлення від іншої пошти, що дає змогу зосередитися на важливих електронних листах;

- вбудований чат;

- безпека;

- використання в дорозі;

- можна користуватися Gmail за допомогою телефону, незалежно від того, який пристрій використовується;

- відсутність плати.

 

Хід роботи

 

1. Завантажте сайт безкоштовного сервера електронної пошти Gmail за адресоюwww.gmail.com (рис. 5.18).

2. Якщо ви маєте поштову скриньку на Gmail, відкрийте її, задавши свій ідентифікатор (Ім’я користувача) та пароль.

Якщо ви не зареєстровані на Gmail натисніть кнопку Створити обліковий запис. Вікно, яке відкриється в результаті натискання кнопки Створити обліковий запис, наведено на рисунку 5.19.

Рисунок 5.18 – Сайт електронної пошти Gmail

 

3. Заповніть форму, що наведена на рис. 5.19.

Рисунок 5.19 – Створення облікового запису в Gmail

 

Якщо бажане ім’я вже зареєстровано, то доведеться шукати нове ім’я. Таємне запитання потрібне для випадку, якщо ви забули свій пароль.

4. Після заповнення форми натисніть на кнопку, наведену на рис. 5.20.

Рисунок 5.20 – Завершення створення облікового запису в Gmail

5. Після успішної реєстрації увійдіть в систему Gmail (рис. 5.21).

Рисунок 5.21 – Пошта Gmail

         6. У головному меню мейлера вибeріть гіперпосилання Налаштування (рис. 5.22).

Рисунок 5.22 – Налаштування акаунта Gmail

         7. Налаштуйте свій підпис, який автоматично буде додаватися до усіх ваших вихідних листів.

         Задавши всі необхідні параметри, натисніть Зберегти зміни.

         8. На головній сторінці натисніть кнопку Написати листа (рис. 5.23).

Рисунок 5.23 – Створення поштового повідомлення

 

         9. У рядку Кому: вкажіть адресата повідомлення, наприклад,alena.zavarzina@gmail.com.

         10. В рядку Тема: вкажіть предмет повідомлення, наприклад: Звіт з лабораторної роботи № 3.

         11. У вікні текста листа введіть повідомлення.

         12. Натисніть на гіперпосилання Вкласти файл та приєднайте файл до вашого повідомлення (рис. 5.24). Натисніть кнопку Вибрати, оберіть файл, далі натисніть кнопкуВідкрити.

         Якщо файлів більше одного, натисніть на посилання Вкласти інший файл.


Рисунок 5.24 – Додання файлу до поштового повідомлення

 

         13. Після того як повідомлення cформоване, натисніть кнопку Надіслати.

         14. Щоб перевірити пошту натисніть на посилання Вхідні.

         15. Щоб продивитися листи, які ви надсилали раніше, натисніть на посиланняНадіслані.

         16. Щоб вибрати адресата, якому вже було надіслано листа, зайдіть в Контакти.

         17. Відсортуйте листи за датою надходження.

         18. Видаліть лист.

Після видалення лист розміщується у Кошик та зберігається там протягом 30 днів. Повідомлення, які знаходяться в папці Кошик більше 30 днів, автоматично видаляються. З кошика повідомлення можна відновити або видалити назавжди.

         19. Видаліть спам, якщо він є.

         20. Після закінчення роботи з поштою натисніть посилання Вийти. Ви маєте опинитися на сторінці, що зображена на рис. 5.18.

 

 

Контрольні запитання

 

1.       Що таке електронна пошта ?

2.       Коли використовують електронну пошту ?

3.       За який час доставляються електронні повідомлення ?

4.       Які типи файлів можна надсилати електронною поштою ?

5.       Чи можна відправити електронного листа одночасно кільком особам ?

6.       Що потрібно для користування електронною поштою ?

7.       Чи можна форматувати текст повідомлення ?

8.        Які є поради для електронного листування ?

9.        Що таке спам ?

10.       Які найбільш поширені поштові клієнти ?

11.       Чи достатньо браузера для роботи з поштою ?

12.       Які є безкоштовні сервери електронної пошти ?

1.           Наведіть переваги використання пошти Gmail.

2.           Як зареєструватися на Gmail ?

3.            Для чого потрібно таємне запитання при реєстрації ?

4.            Як налаштувати підпис до кожного відправленого повідомлення ?

5.             Як написати листа на Gmail ?

6.              Як вкласти файл на Gmail ?

7.              Скільки файлів можна вкласти до одного листа ?

8.              Як відсортувати листи за датою надходження ?

 

 

Вхід на сайт

Copyright MyCorp © 2025
Створити безкоштовний сайт на uCoz